With Xero Accounting, keep track of cash flow, view income, manage expenses, and create invoices - or ask JAX, your AI finance partner, right from your phone. The Xero Accounting app is a business tracking app, ideal for small business owners, managers and landlords. The app acts as a companion to your Xero account, helping you stay productive and keep an eye on your business’ financial health, when and where it suits you. Managing your business finances, invoices, cash flow, income and expenses, has never been so easy.
~
Features:
MANAGE INVOICING ON THE GO
• Raise & send quotes for faster client approval & get started on the job sooner
• Reduce the time it takes to get paid by raising & sending invoices from your device as soon as the job is completed
• Send invoices directly to clients via email, text message or other apps
• Easily keep track of unpaid invoices, to see who owes you what - and even track the status of an invoice, seeing if it has been viewed by clients
• For US users, automatically calculate sales tax on invoices for any state or jurisdiction
MANAGE SPEND
• Record spend as soon as it happens to reduce office admin & time spent looking for lost receipts
MANAGE CUSTOMER & SUPPLIER INFORMATION
• Have vital contact information in the palm of your hand so you can do business from wherever you are
• Get a view of how much is owed and quickly add notes so you can build better business relationships
RECONCILE FROM ANYWHERE
• Good bookkeeping habits have been made easy - Smart matches, rules & suggestions makes reconciling your business transactions easy, from anywhere with a few simple clicks
• Filter bank statement lines to optimize your unique workflow, leading to faster reconciliation
• New sort & search tools to make it easier to view business transactions & streamline the reconciliation process
ACCEPT CONTACTLESS PAYMENTS RIGHT ON YOUR iPhone
(currently only available in the US, Australia, the UK, New Zealand & Canada)
• Accept in-person, contactless payments right on your iPhone, so you can reach new customers & take payments on the go
• Accept contactless payments from physical debit/credit cards, Apple Pay & other digital wallets. So there’s no need for additional hardware such as card readers or terminals
• Privacy & security of iPhone built in. Apple doesn’t store card numbers or PIN information on your iPhone or Apple servers, so merchants & customers can rest assured that their data stays theirs
• Tap to Pay on in the Xero Accounting App is free to set up, with no ongoing or monthly subscription fees. Stripe transactions fees still apply
• Save time, improve cash flow & focus on growing your business
KEEP TRACK OF CASH FLOW
• View summaries of outstanding bills & invoices to see what’s owed
• Quickly & easily create bills by capturing photos or selecting files from your mobile device, with our new automatic bill uploader with AI
AI-POWERED FINANCE PARTNER
Get instant answers on your financial performance — revenue and profit trends, or your current cash position.
Create, edit, approve and send a quote or invoice, and get answers to invoice-related questions.
Snap a photo or upload a document to get instant, secure answers and summaries.
Ask JAX how to use a Xero feature, and get answers based on Xero Central's help content.
~
XERO ACCOUNTING APP IS POWERED BY XERO
To contact support, visit us at https://central.xero.com/, raise a ticket, book a call & someone will reach out to you
Got product & feature ideas for the Xero Accounting App? Visit https://productideas.xero.com/
You're in good hands with Xero. We're rated GREAT on Trustpilot (4/5) with 11K+ customer reviews (as of July 2026)
Downloading & accessing the Xero Accounting mobile app is subject to the acceptance of Apple's Standard EULA https://www.apple.com/legal/internet-services/itunes/dev/stdeula/
More terms apply if you use Xero's services, see https://www.xero.com/legal/terms/
I switched to Xero because I had heard it was great for freelancers but honestly I’ve been a little disappointed with the invoice customisation options. You can’t add custom fields like Invoice Comment or Purchase Order number or Role ID number, there is only one user-defined field which is Reference number. Also a big thing which annoys me is the inability to send invoices from your own email client so you can’t send invoices with you own custom email signature which is important for businesses wanting to keep a professional look. Also customised docx branding themes are limited to Web Safe fonts which means you can’t make invoices and quotes that use your own brand fonts. Functionality is good but needs work on the branding customisation.
Developer Response
Hello, we are sorry you have had frustrations with the Xero accounting app. We understand that a few of the elements you have mentioned are functionality gaps that exist on Web as well, but I assure you our product team are exploring the possibility to implementing some of your feedback.Regarding sending the invoice from your "email client", the best is to use the Copy button in the Share menu. That will copy the link to the invoice and you will be able to paste it anywhere you want.We appreciate you taking the time to leave feedback, and we are commited to improving our invoicing product. If you have anymore specific product ideas, please submit them in the Xero Product Ideas portal: https://productideas.xero.com/ Thank you
I like Xero but the app isn’t easy to use
BobesB
The latest update prompted me to write a review. I like the program but have to use my laptop to do most things on it. I pretty much only use the iPhone app to add receipts and sometimes to match up transactions. It used to be good for those functionsI updated the app two days ago and find it extremely clunky and slow now, which is really frustrating. It’s non-responsive or delayed when I try to scroll or fill in fields/search bars. When filling in the “where’d you spend?” field in purchases, the keyboard pops up and so does your contact list- but the field disappears, so you can’t see what you’re typing as you’re typing it. Very frustrating when I’m trying to add a new name/contact and can’t see whether I’ve spelt it correctly before I add it. It takes me much longer to add receipts now because of how slowly the app responds, and on top of that, it’s happened multiple times that I’ve gotten to the point where I want to add the receipt, or I have one more field to fill in, and the screen disappears and it takes me back to the overview purchases section. And I have to start all over again and re-add all the information. It’s like it just randomly cancels the receipt entry you were working on.I also can’t see all the receipts I’ve added since the day I updated the app, even though I’ve reconciled them. The app needed work beforehand but adding receipt was a breeze... now even that is a total pain. Not sure what broke in the update but it’s not working too well for me now 😞
Too busy to solve the problems it generates
Ghonish
Sounds good, but even my small business with what I assume would be simple accounting still has the numbers all messed up. Linked to my business account and I reconcile all transactions, but I still get different numbers between the actual bank balance and the two Xero balances. There is no tech support to call and walk through the issues. As a business I am told I need this, but I don’t know why I pay for it. I can’t even find time to solve the problems it causes. In the end I will likely end up paying someone else to handle it. In my industry we call that double handling. Not an efficient way to work.
Developer Response
Thanks for feedback. The 'good' news is that there are a few reasons why the balance in Xero and your bank balance might not match. You can go through the troubleshooting steps here yourself > https://central.xero.com/s/article/Why-are-the-statement-balance-and-balance-in-Xero-different There could also be an issue with your Xero 'conversion' (or starting) balance if you've had this problem the entire time you've used Xero. I'm sorry you think contacting our support team and/or fixing these issues is time consuming but we do want to help. If you come directly to our support team here > https://central.xero.com/s/contact-support and let them know your contact details and that you'd like help over the phone they'll give you a call. Let's get this fixed so that Xero can be an efficient part of your business process! Thanks. -OG
Low quality product
Needs more4 F1 fans
Update: Response to Xero - I’ve been using your product as a professional bookkeeper since 2017, it’s not user error as your not so subtle post suggests. Your product has lost the edge it used to have over other products in the industry. Nowhere in your eduction central is there information on how to reduce the number of clicks it takes to create a new invoice when compared to the classic. Or how I can no longer create a new invoice from a file in Files, it doesn’t attach to the invoice it creates like it does in Classic.Or how you can’t type +30 into the due date field anymore.Or how the default clients settings don’t flow through to the invoice.New reports take an extra 3-5 seconds to load now whereas the older versions are almost instant. Yes I’ve tried all different browsers, the issue remains.Perhaps work on creating a more efficient product by implementing the customers suggestions on your product ideas page instead of removing current features and acting like it’s an upgrade when in fact it’s a downgrade.Product quality and improvements haven’t happened in years. In fact the “improvements” they have done have reduced functionality and made it run slower. Price increases are also rediculous given you getting nothing extra for your dollar. In fact compared to last year your getting less for your dollar when you consider the reduced functionality of new invoicing and the changes to reporting making it slower and harder to read - see the new activity detail report as an example. If you’re considering Xero, don’t, find an alternative, Quickbooks, ReckonOne or MYOB
Developer Response
Hi there, we understand your frustration and apologise you are not getting what you want from the Xero Accounting App. We have plan for updating the app, with lots of new features and existing feature enhancements in the pipeline (including improvements to the invoice creation journey). Please bare with us as we work through the feature updates in coming months. Please keep a look out for app updates and we hope we can make the use of Xero Accounting App more suitable for your business needs. Additionally, if there are any product ideas you want to share with us, please submit them in our Xero Product Ideas portal (https://productideas.xero.com/), so we can guage the demand for these enhancements and add them to the roadmap.
The latest batch of Xero Accounting App updates has dropped. These include bug fixes and performance improvements.
Version 10.110.0
The developer, Xero Ltd, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy .
Data Linked to You
The following data may be collected and linked to your identity:
Financial Info
Location
User Content
Identifiers
Usage Data
Data Not Linked to You
The following data may be collected but it is not linked to your identity:
Contact Info
User Content
Diagnostics
Privacy practices may vary, for example, based on the features you use or your age. Learn More
Accessibility
The developer has not yet indicated which accessibility features this app supports. Learn More