Screenshots

Description

Download the free BT Wi-fi app to get online automatically at over 5m hotspots in the UK. BT Broadband & BT Mobile customers get FREE and unlimited BT Wi-fi access. To login to the app you will need your BT ID or your primary email address (@btinternet.com or @btconnect.com) which was sent to you in your order confirmation email. You will only need to login once and the app will automatically connect you when in range of a hotspot.
If you have forgotten your username or password, go to www.bt.com/password

*NOTE* We are aware of issues with the devices ability to connect to hotspots. This is not within the apps control. If you’re experiencing problems with automatically connecting when in range of BT Wi-fi hotspots, please check your devices auto-join settings are turned on. Go to ‘Settings’ and select ‘Wi-Fi’. Look for a BT Wi-fi network and click on the (i) icon to the right of the network you’d like to connect to. Now select to turn ‘Auto-Join’ and ‘Auto-Login’ on. If you are still having problems, update your device software by going to General > Software Update.

Key features:

• Connect automatically to your nearest hotspots
• Use the new and improved BT Wi-fi map to find and get directions to your nearest BT Wi-fi hotpots
• Use the app to avoid going over your 3G/4G data allowance

Who can use the BT Wi-fi app?

• All BT Broadband customers
• BT Business Broadband customers
• BT Wi-fi 3 & 12 Month Unlimited subscription customers
• BT One Phone customers

Need help?

Tweet us @BTCare or email us using the ‘Leave us feedback’ section under ‘Help’ within the app. Our helpdesk will contact you to solve your issue and help you get online.

What’s New

Version 6.6.48

Minor bug fixes

Ratings and Reviews

4.1 out of 5
55.3K Ratings

55.3K Ratings

Pedronios9 ,

Utterly unprofessional and liars!!

On Feb 5th 2019 I contacted BT by phone. The Operator agreed to change my package by dropping my Broadband package from £54 to £29, cancel my £10 unlimited call package, and cancel my BT Sport charge when the Sport contract ended at the end of April. I have spoken to Operators every month since then, the last one promised to contact me yesterday without fail to check if the bill was corrected. No call!! And bill still the same. To add insult to injury they have billed me again for the full package including BT Sport (£74) which was turned off to me on the 29th April. They have stolen about £100 from my account so far. I give up. The website all ways says it cannot contact the site to allow you to complain so they can claim no one complains when they tell Ofcom they have no problems with customers. Ofcom are in bed with these companies because they do not want individuals complaint to them.

Developer Response ,

Sorry to hear about the problems you've experienced with your account. Drop us a message on Twitter @bt_uk or Facebook and we can try to help. Paula - BT UK Team

Arabel G. ,

Great app.

This app is absolutely amazing! I’ve read a few of the reviews and I have something to say, if it’s not working it’s because there isn’t a BT Wi-fi hub nearby, if you want to access the Wi-fi you have to be near one of the hubs. Other then this lots of people say they are getting scammed which isn’t true because this app is worth the money and if you really at getting scammed and you got a message from BT that is probably a fake message because I’ve been scammed like that before and they said something about my bank account. I’ve been with BT for a while now and I recently downloaded the app on my iPad. Honestly this app is amazing and I suggest that everyone who hasn’t got it should try it because it’s a great way. You get around a few days free (I think?) and if you don’t like it just cancel the subscription. Simple as that, thank you.

Failsafe34 ,

BT WiFi App Review

I am a BT user. But not the mobile WiFi. I was looking at the WiFi App and noticed a review by a user who appears not to be too enthusiastic about the App. There appears to have been no response from BT to this review. I would appreciate a response to the issues that have been raised before I make a decision on whether to download the app. After all reviews are designed to flag up issues good or bad with a view to identifying problems. But there is no point in a writing a review or downloading an App if the developers are not going to respond to a perceived issue with the App.

App Privacy

The developer, British Telecommunications plc, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy.

Data Used to Track You

The following data may be used to track you across apps and websites owned by other companies:

  • User Content
  • Identifiers

Data Linked to You

The following data may be collected and linked to your identity:

  • Identifiers

Data Not Linked to You

The following data may be collected but it is not linked to your identity:

  • Location
  • User Content

Privacy practices may vary based on, for example, the features you use or your age. Learn More

Supports

  • Family Sharing

    Up to six family members will be able to use this app with Family Sharing enabled.

More By This Developer

You Might Also Like