Screenshots

Description

Get up to $250 whenever you need it. No credit check. 0% interest. 90 second approval.

With Brigit, never run short on cash between paychecks again.

* Brigit is not supported by Chime at this time. *

Up to $250
-----------
It happens to all of us. Sometimes you need extra cash to make it to your next payday. Car out of gas? Phone bill due? Unexpected car repair? Rest easy knowing you’re always covered.

Easy Sign up. Fast Approval.
---------------------------
No red tape. No hoops. Connect your bank account and that’s it! Brigit works with thousands of banks like Bank of America, Wells Fargo, TD Bank, Chase, Navy Federal Credit Union and 15,000+ more.

No interest. No hidden fees. No late penalties.
---------------------------------------------
Brigit is free to use and any new features you get are too. Need cash? Our cash is interest-free and only a flat $9.99. What you see is what you get.

+Ditch payday loans. Save hundreds in overdraft fees. +
Nobody has time for payday loans or overdraft fees. They’re expensive, annoying, and just wrong. Stop spending your hard-earned money on a payday advance or cash advance, and start saving instead.

OTHER FEATURES YOU'LL ENJOY

1. Money sent automatically with Auto Advances
Get cash automatically in your account when your balance is low and in danger of dipping below zero. End overdrafts without even thinking about it.

2. Money on request
Have an emergency and need cash fast? Don’t worry. In just one tap, request the amount you need and money will be sent directly to your account. Pay it back when you get paid.

3. Overdraft Predictions
Spending more than planned? We help you budget and alert you if you won’t have enough for upcoming expenses before payday.

4. Balance Alerts
We’ll notify you if your balance changes, so you can stay on top of your spending.

5. Repayment Options
Want to repay early? No problem. Need a bit of extra time? We’ve got your back.

SERIOUS SECURITY:
--------------------
All of your data is secured with the same 256-bit encryption that banks use. We do NOT share or sell any of your personal information with ANY third parties.

SUPPORT:
----------
We are always here to help. If you ever need us or have any questions, please email us at friends@hellobrigit.com.

OUR MISSION:
--------------
We started Brigit because we believe all responsible hard-working Americans deserve financial stability. We are tired of banks and payday lenders systematically exploiting us with a paycheck advances or cash loan, so we've built a transparent and fair alternative that helps everyone make ends meet.

What’s New

Version 1.168.0

Brigit is now available nationwide! *Brigit is not supported by Chime at this time.

We regularly bring you updates to improve your Brigit experience. This update fixes an issue with the number pad being displayed.

Ratings and Reviews

4.8 out of 5
40.6K Ratings

40.6K Ratings

jodi206 ,

Terrible

For such a small amount of money their system makes it very difficult to use without issues!!!!. Everything from not being able to connect to my account and having to try and connect over 8 times and finally I got it to work and I was able to schedule a advance and I would of brushed off my initial experience but after I requested a loan I was aware I wouldn’t get the money until 11:59pm local time and I got a confirmation it would be in my account by that time. Fast forward to the following day Friday I get a email very late in the afternoon saying now I won’t be receiving the money until next Monday because there is some sort of issue with their system. There is absolutely no number to contact this company and when you email them it says it can take up to 5 days to get back to you. I wish I would of researched this company and read the reviews before signing up how , this company should be ashamed and embarrassed for pretending they are helping people when they are actually causing people over drafts and all kinds of issues with their bank account. Do not use this app unless you want to be very frustrated and disappointed!!!! WARNING don't expect to receive money if you use this app, it will just continue to say pending day after day and you won’t receive anything but frustration and a depleted bank account and no one to talk to at the company they just send robo responses via email!!!

Developer Response ,

Thank you for your feedback! Please know, we do have an express option available. Just reach out to us at info@hellobrigit.com and we will provide you the details and get you your advance asap! We do our best to keep our response time to 24 business hours at most. We assure you all inquiries are answered as soon as possible.

Juice A ,

Membership is too high

Response to the developer (6/9/19): I reached out to deactivate my membership on Friday, June 7, 2019. I was informed by your customer rep, Jerry that I was not able to end my membership because I “have outstanding funds”. I was anticipating the $100 that I was advanced to be deducted on June 7. And nor the app says my payment is being processed (this takes 2-5 business days). SN: Apple it would be awesome if we could post screen shots just to prove a point. As member, I feel that I’ve been duped, bamboozled and finessed. If I didn’t budget well, Hello Brigit is setting me up for an overdraft as deposits and withdrawals are not instant. I’m never using this app again. With the amount of issues with this app you shouldn’t be charging hard working people $9.99 a month for crappy service. DO BETTER HELLO BRIGIT.

*******************************************(6/7/19: Brigit came in handy but i don’t think it’s worth it for me to pay 9.99 per month when you have competitors that charge nothing or $1 for membership. This app doesn’t make it easy for you to contact customer service either If you have an issue. I’d like to cancel my membership and still waiting for someone to get back to me and it’s a day later. As other reviewers have mentioned the app doesn’t update fast enough. I can express now this app isn’t worth the $9.99 membership. I’ll never recommend or use this app

Developer Response ,

Thank you for your review. Please know, our FAQ's in our app as well as on our website, do outline the timeframes for deposits and processing time on repayments. However, we are always looking to improve any aspect to ensure Brigit is being the best it can be to our members. We promise you were not finessed, bamboozled or duped, as our only goal is to help. We are sorry for your experience with us and if you would like, please reach out to prioritysupport@hellobrigit.com and we will do everything we can to make sure you have the best experience possible moving forward =)

Dreads899 ,

Inconvenient

This app takes too long to update. I have emailed multiple times asking why does it take so long update the paid status when the money has already processed. Currently the app said last updated 19 hours ago. Sometimes the app doesn’t update until 2 days later yet the money is taken from my account on the same day I get paid. Also the loan amount is too low for the amounts money deposited into my account. Work on these issues maybe I’ll be worth 5 stars.

UPDATE: From 2 stars to 1. I work 2 jobs I get paid every week at one and every other week at the other. I make over $4500 yet the loan amount is only $80.🙄 The app used to process my payment fast and update my status but this past week I’ve been having trouble with the app updating. I repaid my amount on Friday 5/10. I sent an email with a pic of my bank statement showing the money was cleared through my bank. On Wednesday was told the app was having a problem with connectivity with capital one and I had to wait till they’re servers could connect. On Thursday status updated to paid but the option to cash out more money was unavailable but they’re unable to connect to my bank again. App is not worth all the hassle when I’m only getting $80 for 2 days then having to pay it right back. Deleting!!

Developer Response ,

Hi!

Thank you so much for your feedback. Users like yourself help shape our constantly improving interactions and adjustments to our application. Please contact us at info@hellobrigit.com and we would love to discuss more about your account directly.

Information

Seller
Bridge It Inc
Size
66.2 MB
Category
Finance
Compatibility

Requires iOS 9.2 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Languages

English

Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2019 Bridge It Inc
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

You May Also Like