Planner 5D - Interior Design 4+

Plan & Design Your Dream Home

Planner5D, UAB

    • 4.0 • 2.4K Ratings
    • Free
    • Offers In-App Purchases

Screenshots

Description

Planner 5D makes interior design easy - create detailed 2D & 3D floor plans, browse a 5000+ item catalog & save realistic images of your projects. Design your dream home!

Whether you’re remodeling, renovating, or designing your dream home, Planner 5D has you covered! Create detailed 2D & 3D floor plans, browse a 5000+ item catalog, and create photo-realistic images of your projects. With over 2 million downloads, Planner 5D makes interior design easier than ever!

Features:
• Drag and drop design in both 2D & 3D modes
• User-friendly features that do not require special skills
• Create a completely unique home - from the floorplan to the finishing details
• Browse the regularly updated 5000+ item catalog complete with furniture, appliances, decor, household items, landscape features and more
• Create exceptionally detailed and personalized design in both the interior and exterior of your project
• “Snapshot” function to create photo-realistic images of your projects with realistic lighting, textures, and shadows
• Sign in with Google+ or Facebook to work on your projects on any platform, including your laptop or other mobile device
• Switch between Metric and Imperial systems of measurement
• Save and share your projects with friends, family and home professionals
• Work on downloaded projects offline
• Completely Ad-free
• Multi-language

Free Version
• 2D and 3D editor
• 150+ item catalog
• Unlimited number of projects
• Multi-platform synchronization
• 600+ item catalog of colors, textures and patterns to personalize your design

Premium Version
• Access to the entire 5000+ item catalog
• Ability to alter the size and appearance of all furniture

Other Features
• Apple Pencil support
• 3D Touch support
• Follows Apple Design Guidelines
• Split-screen multitasking on iPad
• Basic Accessibility features for the visually impaired

If you have any questions, feel free to contact us at:
feedback@planner5d.com
Or send a message to our support team by tapping on the button "Report a Problem" in the profile screen.

Follow us!
Facebook: https://www.facebook.com/Planner5D
Twitter: https://twitter.com/Planner5D
Instagram: https://instagram.com/planner5d

Planner 5D can be used without an active subscription with a limited catalog and without an ability to customize furniture. Premium features can be enabled with a Monthly subscription for $9.99 or Yearly subscription for $59.99 (prices vary by region)

Payment for your subscriptions will be charged to your credit card through your iTunes account at confirmation of purchase. Subscriptions will automatically renew unless auto-renew is turned off no later than 24 hours before the end of the current subscription period. Subscriptions and auto-renewal can be managed/turned-off at the iTunes account settings.

Price for subscription may vary by location.

Privacy Policy: https://planner5d.com/pages/privacy/
Terms of Use: https://planner5d.com/pages/terms/

What’s New

Version 4.9.9

• Bug fixes and performance improvements

Ratings and Reviews

4.0 out of 5
2.4K Ratings

2.4K Ratings

BDStucky ,

Fun to work with, some bugs

The longer I use this program the more bugs I find. Currently I cannot just click on an item and then use the delete button on my computer. I have to use the mouse and right click. This is just one example.
It would also be nice to be able to choose a different measure standard for different plans. I have all of mine in metric as that is what the design team with use but I'd like to make one for my son, stateside that uses inches.
I'm using this casually so I can envisision renovations on my house. It would be great if there was an easier way to share the 3D model with my contractor. They have no intention of purchasing a copy just for me when they have state of the art CAD programs.

Developer Response ,

Hello, thank you for your feedback! Please contact us directly from the app, and we'll try to fix these issues as soon as possible. Thank you in advance!

DX2805 ,

Horrible customer support and confusing billing process

I initially used the app to model out a room redesign I had in mind. After noticing a 3-day trial period, I signed up. I noticed right away the sign-up process was incredibly unintuitive and confusing. once I signed up, it wasn't easy to confirm that I had actually signed up for the trial b/c when I went through the same flow, I noticed the availabiliyt to sign up for the trial again. When the trial period ended, there was no communication. I also noticed cancellation was extremely frustrating. The suppor team rotated on my case after each email, with support limited to "oh we can't help you b/c you have to work with Apple IF you signed up through the app." There was also 3 separate ways to cancel depending on how you signed up: through app store, through web, through mobile. There should only be one way to cancel regardless of device/platform. Going back to the issue of limited support, each CS team member failed to read what the other support specialist had already discussed, so we kept talking about the same issue over and over again. I kept getting the same screenshot and canned responses. Please just READ what the others CS team member have said already - you'll save your customers a TON of time. After a while, I just gave up b/c it was a death spiral of emails that led to nowhere. Finally I got the refund from Apple, not b/c of this company/product's help, but because of Apple.

Developer Response ,

Hello, thanks for your feedback! Sorry to hear that you weren't satisfied with the support! We will definitely do our best to improve the service, thanks for letting us know!
Regarding the refund. If the subscription was made through the Apple application, then only Apple support can issue a refund, there is no mistake. Cancellation of such subscriptions is the same for all Apple applications - in an Apple account - in subscriptions. If you have any questions, we will be happy to tell you more through the help menu in the application.

Reviewmepleasesir ,

An Intuitive Floor Planner

I was looking for an app for my iMac to do a single bedroom plan. Planner 5D does an excellent job. It took me about ten minutes to get the hang of the program. The free version does not allow you to delete item selections once selected but they can be dragged out of the room and the room itself can be deleted to start over. Internal walls can be built with partition item. Exterior walls snap into place once a corner distance is set for the wall. Windows and doors are easily set and most items have a rotation tab for alignment in the the room. Once the overall dimensions of the room are done and exterior walls set there are enough items to populate the room to get a good feel for a layout and the 3D view is a plus. You can set recessed lighting with the chandelier lighting item selection. I took a screenshot with iMac and was able to both print and email a copy of the plan. There is an external ruler for internal partition size placement and exterior dimensions show up in the walls. Great program!

App Privacy

The developer, Planner5D, UAB, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy.

Data Linked to You

The following data may be collected and linked to your identity:

  • Purchases
  • Contact Info
  • User Content
  • Identifiers
  • Diagnostics

Privacy practices may vary, for example, based on the features you use or your age. Learn More

Supports

  • Family Sharing

    Some in‑app purchases, including subscriptions, may be shareable with your family group when Family Sharing is enabled.

More By This Developer