iPhone Screenshots

Description

There are over 5,000 miles of toll roads in the United States. The Uproad toll payment app is here to make each mile a little easier. If you toll a lot in a car that you own (rental car support in CA and TX only), set up an Uproad mobile toll pay account using your vehicle license plate and payment method, and you'll easily manage toll road payments and trips right from your phone. You'll expedite the toll road process using faster electronic toll lanes while conveniently paying and tracking all upcoming and paid toll expenses on a commute or trip.

Uproad has partnered with existing toll agencies to make travel as efficient and straightforward as possible. Say goodbye to worrying about unexpected toll bills or violations in the mail—quickly pay your toll bills in the app to avoid fines.

The app comes with flexible payment plans. If you drive through tolls occasionally and prefer to pay as you go—select the Basic plan. Toll a lot? Save money with the Pro plan! You’ll keep a prepaid balance but pay the lowest toll transaction fee. With our auto-refill feature, your balance will be topped up automatically, so you’ll never miss a single payment.

For an app that does so much, it's also simple to use. Just link a payment method, and add your vehicle. Once your car shows it’s active on your account, you’re ready to roll! Uproad drivers can use the app the following day when their account is activated. A quicker solution compared to traditional toll agency transponders that you’ll need to wait for in the mail.

With Uproad you can:

- Pay tolls as you go wiith just your mobile device*
- Use credit card, debit card, PayPal, or Venmo**
- Get Toll Alerts with prices on your phone as you pass tolls
- Add up to 10 personal vehicles (rental cars in California and Texas only)
- Plan trips and get estimates with our Trip Calculator
- Track total toll usage

*See coverage areas at https://www.uproad.com/coverage
**Depending on your payment plan

Terms of Use: https://www.uproad.com/terms-of-service

Privacy Policy: https://www.uproad.com/privacy-policy

On-the-go driver support: https://www.uproad.com/help

About Uproad:

Miles of open road. Millions of possibilities. Drive on with Uproad.
Uproad is a start-up consumer division within Kapsch Group, a well-established global transportation systems company. Our company is committed to creating smart mobility solutions that reduce pollution and traffic, making road travel safer, more reliable, efficient, and comfortable for everyone.

What’s New

Version 2.4.1

Nothing major to report. Just squashed some bugs

Ratings and Reviews

4.5 out of 5
1.3K Ratings

1.3K Ratings

Mahogany8992 ,

Uproar Has EXCELLENT Customer Service

I accidentally deleted my Uproad app from my iPhone 11 Pro Max 😳. For whatever reason, I had the hardest time finding it as it appeared to be truly MIA, never to be recovered.

Ceairra O. was my Customer Support Rep for this issue. She provided me with EXCELLENT customer service! She was very professional, patient and understanding. She shared with me she has the same phone I have so it made it easy to explain what I was doing/seeing. She walked me through how to find the app so I can manually uninstall/reinstall it. She also made sure I was able to login to my account without issue.

Ceairra...Thank You sooooooo much for your assistance! I hope this reaches you in good health and spirits. YOU Ma’am, Absolutely ROCK!!! 🙌🏾

Developer Response ,

Mahogany, thanks for taking the time to post your feedback! We greatly appreciate you and are so happy to have you as an Uproad customer. P.S. We too think Ceairra is awesome! :)

Gui from Durham ,

Thieves an predatory practice

I downloaded the app. Decided not to use it due to their limited coverage. Erased it. And now they started to charge me , $23 was the last one. I asked my credit card company to put them in the delinquent list. They are investigating them. Stay away and learn from my mistake, you pay just because you decide to download it. As mentioned by others they charge invented charges. Even if you never used it. Stay away. Wasting now time and having to cancel credit card. The response from the developer is nonsense. We contacted them multiple times to the address mentioned and they never responded. As mentioned we had to cancel the credit card and Amex started a fraud investigation.

They bring you to the app by promise of high coverage. You install and find out most of the places are pending. Then you decide is not worth it, and ask to remove the car. It takes them days to do that. In that window if you use, even if you removed the app and ask to remove the car, they charge you. So if they take N days, you will be charged twice during that time! N was 4 times longer than to register the dar for me. Even if you pay the toll while going through. Months after this still fighting the charge. They responded to me citing the small print in their terms of use, standard predatory practices. Stay away from these guys!

Developer Response ,

Hi Gui, We’re sorry for your experience. There are no invented charges here, we promise! If you were charged for a toll you didn’t drive through, please contact us at support@uproad.com. Also, erasing the app will not delete your account. It is still considered active until you close it. Email our support team so we can resolve your

issues.

kphbfb22 ,

Beware of extra late fees when your account shows payment was made

I made an account for a rental car in SF prior to reading on the app that it should not be used for rental cars, so had canceled the account and requested a refund, planning to pay tolls with cash or online. I ended up getting charged for a toll on the app and saw that since I had requested a refund, there was a “forced payment” from my Venmo account and the status showed “paid” on the app so I did not add funds to the account, thinking it was taken care of. The next month I was charged a late fee and again notified of another “forced payment” from Venmo. I thought this was weird and went to dispute the second charge but then noticed that the initial charge had disappeared from Venmo. After this charge the status again said it was paid and I saw the payment on my Venmo account. This has happened now for a third month in a row, and a second late fee was added. Essentially, they are notifying customers of a forced Venmo payment which is not actually charged so that you continue to get late fees added. The response from support team is that I should have added funds (even though I was notified the payment was being taken from my Venmo). I should also note that this was not a result of inadequate funds in my Venmo or bank account.

Developer Response ,

Hi kphbfb22. This does seem weird. Please contact us again at support@uproad.com or chat with us in the app because we'd definitely like get to the bottom of it!

App Privacy

The developer, Kapsch TrafficCom USA, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy.

Data Used to Track You

The following data may be used to track you across apps and websites owned by other companies:

  • Identifiers

Data Linked to You

The following data may be collected and linked to your identity:

  • Purchases
  • Financial Info
  • Contact Info
  • Identifiers

Data Not Linked to You

The following data may be collected but it is not linked to your identity:

  • Health & Fitness
  • Location
  • User Content
  • Browsing History
  • Usage Data
  • Diagnostics

Privacy practices may vary, for example, based on the features you use or your age. Learn More

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

You Might Also Like

Travel
Navigation
Travel
Travel
Travel
Travel