iPhone Screenshots

Description

Welcome to mobile banking that charges no monthly fees, lets you get paid up to two days early with direct deposit^, offers easy automatic saving tools, and gives you new ways to manage your money. Forget everything you know about banking. This is banking that actually helps.

LET’S DITCH THESE FEES

Your Varo Bank Account comes with a Varo Visa® Debit Card — which you can safely lock in your mobile banking app — but none of these fees:

- No Fee Overdraft up to $50 (see requirements below)
- No fees at 55,000+ Allpoint® ATMs worldwide
- No foreign transaction fees
- No monthly maintenance fee
- No ACH transfer fee
- No debit card replacement fee


Plus:
- No minimum balance requirement
- Get paid up to two days early with direct deposit^


MANAGE YOUR MONEY EASILY

Your Varo Bank Account helps you stay in control of your money.

- Instantly send money to anyone who uses Varo
- Deposit checks in the app
- We’ll mail checks for you for free
- Track spending and account activity with instant alerts
- Link external accounts to see all your outside finances in one place
- Transfer money to and from external accounts


SAVE AND EARN MORE

Save and earn money easily and automatically. First get a Varo Bank Account, then set up your high-yield Varo Savings Account.

-Automatic savings tools let you save money without thinking
-No minimum balance requirement to earn interest
-Start earning 1.92% APY*, then earn 2.80% APY* if you meet these three requirements each calendar month:
Keep a savings balance of $50,000 or less
Make at least five qualifying Varo Visa Debit Card purchases each calendar month, AND
Receive total direct deposits of $1,000 or more in the same calendar month



NO FEE OVERDRAFT REQUIREMENTS

What’s New

Version 2.8.4

Courageously conquering bugs and enhancing the app so we can make banking even easier for you. Keep sending your feedback and questions to help@varomoney.com!

Ratings and Reviews

4.7 out of 5
35.3K Ratings

35.3K Ratings

Erica_Lauren1 ,

Beware FrOZEN ACCOUNT

I had no problems with Varo up until an hour ago. First the chip on my card over the last week has not been working but since I didn’t get a phone call stating there was any sort of problem I kept using it by swiping instead. Fast forward to today. I am in Burlington cost factory and need to make two separate purchase my chip doesn’t work nothing new there, transaction went through by swiping. Now I go to do the second transaction and it declines, three times. I call Varo to only find out they have FROZEN my account without Even so much as a phone call. Ever other bank CALLS you FIRST to see if it’s you before they freeze your money. Now I am stranded without any money for at least 48 hours and a supervisor wouldn’t even speak to me!! This is not acceptable not to mention embarrassing when you’re in the store. A bank should not have any right to keep YOU from your OWN MONEY!! Needless to say once this gets straightened out I’ll be closing my account and telling everyone I know to not do business of any kind with VARO who holds your own money hostage and leaves you broke so you can’t even put gas in your car if you need to. And the fact the supervisor wouldn’t talk to me is extremely unprofessional and to me speaks volumes, they know they did wrong otherwise why wouldn’t he speak to me? I’m beyond upset and completely stressed out over this.

Developer Response ,

Hi Erica - We're sorry to hear about your service experience. We will reach out to you directly to explain and correct this situation. We have emailed you at your registered email address. If you have any additional concerns or questions, please reply to that email. We're here to help!

~April A.~ ,

Loving my account, but one dislike...

I am very happy with 99% of Varo, from account to Customer service, but my one dislike is that when I open the app, I find it so confusing seeing all of my linked accounts, and needing to really double check how much money is actually in my Varo account and not a total amount between all of my banks... I kind of primarily open the Varo app to double check my Varo balance prior to using my Varo card, and certainly can’t make any purchases using the amount available between each of my linked accounts, so I personally feel like that feature should be set further in the background and not the main attraction when you open the app. I absolutely do like having the ability to see everything together at a glance, but I truly hate it being so difficult to zone in on the Varo account, which is the major reason why you would open the app instead of opening the app for your other accounts, no?? It would be nice if maybe you could be able to customize your home screen to focus on what’s most important to each person.... Not a big enough reason to make me dislike the bank account, but just something that irks me about the app itself...

astiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ,

It’s a good “First Time Bank Acct”

I actually enjoy Varo! It’s structured nicely and the layout is easy to find your way around. I really do like the fact that there isn’t a maintenance fee. I’m using Varo as an alternative because I was having fraudulent issues with a chain Bank who refused to close the account. I’ve had a good experience with Varo EXCEPT for how long it takes for the mobile check to be deposited. If the check is over $200, do not expect your funds for 1-5 business days (and hopefully you’ll remember to deposit the check before the weekend!). This is a good bank to have if you’re new to banking or only making less than $200 deposits. I once made a deposit that was over $580 and I had $200 deposited the next day, while waiting for the remaining to be deposited 7 days later (5 business days + the wknd). I have a check that is over $250 and I’m waiting on the $200 to be deposited one day, and the remaining two days from now. Also, the balance doesn’t automatically refresh all of the time - so it’s very important that you keep mental (or noted) track of your transactions. Again! GREAT app, but it’s better suited for part-time workers or retail employees who are barely making $300. I’ll definitely be looking into a different bank after Varo, hopefully a credit union. It’s also kind of strange that they offer linking your Cashapp to Varo, but there is no clear instruction on how to execute that.

Developer Response ,

Hello! Thank you so much for the feedback! We always look for ways to improve so we are constantly changing our processes. We hear your concerns with the mobile check deposit availability time frame, please note timing depends on how long the account has been open and account history so it is very possible for the time frame and limit of your check deposit to change to what best suits your account needs. If you ever need to deposit a check higher than your limit or need emergency access, always feel free to contact our customer service team at help@varomoney.com!

If you are having trouble linking an external account, please contact our team so we can assist further. With that, I would also like to invite you to participate in a neat feature we have called, "Suggest a Feature" right in your Varo mobile app. Here you can add an idea or you can vote on an existing one you find would be helpful for your banking needs!

Information

Seller
Varo Money, Inc.
Size
228.6 MB
Category
Finance
Compatibility

Requires iOS 11.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Languages

English

Age Rating
4+
Copyright
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

  • Siri

    Get things done within this app using just your voice.

You May Also Like