ActiveSG 4+

iAPPS PTE LTD

Designed for iPhone

    • Free

iPhone Screenshots

Description

Download this free mobile app and start exploring sports and activity venues located throughout Singapore. Designed for smartphone users to make searches, reservations, registrations, purchases and quick payments, all in one convenient, feature-rich app. Real-time access to all facilities and programmes made available to the public by Sport Singapore.


Key features:


Steps tracker
Now the apps integrates with Apple HealthKit to keep track of the steps you have conquered for each challenge/campaign organized.


All user types
Registered users. Verified members. Supplementary (family) accounts. Junior (under-16) members. All can use ActiveSG with varying privileges.


Smart search
Search for a sports facility nearby, view its location and check its amenities. Ask the app to recommend best possible venues for your interests..


End-to-end booking
Venue, date and time selection. Course registrations. Event sign-ups. Shopping cart with options for add-on items. Payments, cancellations and refunds.


One-touch booking
The app remembers all your previous bookings so you can grab your favourite slots the next time round. No need to retrace your steps.


Virtual ID
Check in and check out of a swim or gym facility, by scanning the QR code on your mobile phone screen (after buying an entry pass).

What’s New

Version 2.57

Minor enhancements and bug fixes

Ratings and Reviews

1.9 out of 5
975 Ratings

975 Ratings

Benji Nah ,

App full of bugs and glitches

For those experiencing login issues while using SingPass - for instance you always have to login when you use the app, I suggest that you do not use SingPass, create a normal account and login instead (all your passes and credits will remain). It did solve the bug for me, hope it does for you as well 👍🏻

[NONETHELESS] Perhaps one of the worst apps that I’ve came across. I understand that in view of COVID, booking becomes mandatory, but the process of booking through the app is full of bugs and glitches - it seems that the server has issues when people are booking so it always says that my selection has been booked (or phrased along that line). Furthermore, after a long and tedious war of getting a slot, the payment process has its bugs and glitches as well - after keying in the PIN number, it tells me that there is an error in the booking parameter/ missing ID. I haven’t had a smooth booking session while using the app yet, even after using the app for a couple of months.

Developer Response ,

Dear Benji, we are sorry about your experience with Singpass and have brought this up to Singpass team to resolve. The issue has been fixed as of now, kindly update to the latest version of the App. If you are still facing any issues, kindly drop us an email at helpme@iappsasia.com. Thank You.

5ziiii ,

This app should be named as “Active Singaporean”

This is the first time in my life seeing this policy, a pr or Singaporean can book a court one day in advance than other people, which left almost no court every time to those people who have work permit or study permit. Excellent. And, the most terrible thing is native users can even see if there is any slots available in nearby sports hall, while there is nothing on the non native people’s screen. Wonderful. I have to select(go in, search, then exit) each sports hall one by one two weeks ahead on 7 am every time to find an available court. It just gave me a full list of sports hall, but most of them does not even have one slot available. Totally wast of time. Is it too hard for you to implement a filter that only shows those sports hall with any available slots?

Developer Response ,

Dear member, thank you for your feedback. Regarding your policy feedback, we would like to hear more from you on the details and any suggestions for it. Kindly send our policy team a quick feedback in https://members.myactivesg.com/feedback -> Subject: "ActiveSG (General Enquiry)". Regarding nearby sports hall, ensure your location is enabled for ActiveSG app and try again. We do not currently show slots availability of each facility.

LogicalNomad ,

Bad UI & Horrible Experience

I have been trying to sign up my child for a program, 3 calls and 2 visits later I still can’t. Child accounts have a concept of being a separate account, with their own wallet and their own wallet pin but they have to be tagged to a parent account.

Once the account is tagged to a parent account, the other parent or child can’t access it and the only way is to physically go to an office to do the tagging.

The child account’s wallet has it’s own unique pin and it cannot be reset using the parents account or the child accounts itself. For adult accounts this reset can be done online. But for child account one must physically go to the office. Reason :- even though the account is tagged to a parents account, the child’s wallet pin can’t be reset because the child account is not allowed to have its own email or phone number.

So a parent can reset the pin if they go to the office in person but there is no way to reset the child account pin online.

I am sure many parents have faced this. The entire experience has been horrible and customer journey has been completely disregarded while designing the app.

App Privacy

The developer, iAPPS PTE LTD, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy.

Data Linked to You

The following data may be collected and linked to your identity:

  • Contact Info

Data Not Linked to You

The following data may be collected but it is not linked to your identity:

  • Health & Fitness
  • Financial Info
  • Location
  • Contacts
  • User Content
  • Identifiers
  • Usage Data
  • Diagnostics

Privacy practices may vary based on, for example, the features you use or your age. Learn More

More By This Developer

Finance
Shopping
Health & Fitness
Finance
Finance
Finance

You Might Also Like

Sports
Sports
Sports
Sports
Sports
Sports