Porte: Mobile Banking 12+

Populus Financial Group, Inc

Designed for iPad

    • 4.8 • 8.3K Ratings
    • Free

Screenshots

Description

NO MONTHLY FEE: Receive total, qualifying Direct Deposit(s) of $1,000 or more each month and enjoy no monthly fee.¹

GET PAID EARLY: When you’re enrolled in Direct Deposit you can receive your paycheck up to 2 days faster.⁵

CHARITABLE GIVING: Porte gives to charity when you spend.⁶ Choose a charity in the app and when you make purchases, we make donations.

37,000+ FEE-FREE ATMs: Withdraw money for no fee at MoneyPass® ATMs.³ They’re easy to find in the app.

IN-PERSON SERVICE: Add funds², withdraw cash, replace your card with no wait, and more at an ACE Cash Express location near you.

Porte is a mobile finance app, not a bank. Banking services provided by Pathward, National Association, Member FDIC.

PORTE is a deposit account established by Pathward, National Association, Member FDIC, and the PORTE Debit Card is issued by Pathward, N.A., pursuant to a license from Visa U.S.A. Inc. Certain products and services may be licensed under U.S. Patent Nos. 6,000,608 and 6,189,787. Card may be used everywhere Visa debit cards are accepted.

Standard data rates, fees, and charges may apply. Consent to receive electronic account disclosures required to use the app.
1. Monthly fee waived if you receive qualifying direct deposit(s) totaling at least $1,000 in the thirty-five (35) days preceding the date on which the monthly fee is assessed.
2. Add money fee is waived at participating ACE Cash Express locations if you have received a qualifying direct deposit (no dollar minimum) within the immediately preceding thirty-five (35) days. Offer subject to change. See store for details. Porte uses the Netspend Network, which is provided by Netspend Corporation. Netspend is a licensed provider of money transfer services (NMLS ID: 932678). Netspend's licenses and related information may be found at www.netspend.com/licenses. Fees, limits, and other restrictions may be imposed by Netspend and other third parties in connection with use of the Netspend Network.
3. No ATM owner surcharge or ATM Cash Withdrawal Fees for domestic ATM withdrawals at MoneyPass® ATMs (“in-network ATMs”). Visit the Porte Mobile App for a list of in-network ATMs. All other ATMs may apply an owner’s surcharge fee in addition to the ATM Cash Withdrawal Fee disclosed in your Deposit Account Agreement. Balance Inquiry Fees apply.
4. Make up to $500 in fee-free cash withdrawals per day from your Porte account by using your debit card at participating ACE Cash Express locations. $500 total is calculated based on all withdrawals performed at all ACE Cash Express locations visited in a day. A direct deposit (no dollar minimum) to the account within the immediately preceding thirty-five (35) days is required. See store for details. Although this feature is available at no additional charge with qualifying direct deposit, certain other transaction fees and costs, terms, and conditions are associated with the use of this Account. Offer subject to change. This optional offer is not a Pathward, N.A., or Visa offer nor does Pathward, N.A., or Visa endorse this offer.
5. Faster funding claim is based on a comparison of our policy of making funds available upon receipt of payment instruction versus the typical banking practice of posting funds at settlement. Fraud prevention restrictions may delay availability of funds with or without notice. Early availability of funds requires payor’s support of direct deposit and is subject to the timing of payor’s payment instruction.
6. After selecting a charity through your Mobile App, Populus Financial Group will donate an amount equal to 0.05% of every debit card purchase transaction, subject to certain terms and conditions described in the mobile app, made with your Porte Debit Card to a charity selected by you through the Mobile App. Netspend, Pathward, National Association, and Visa are not affiliated in any way with this offer and do not endorse or sponsor this offer.

What’s New

Version 4.7.1

This update enhances app stability to improve your overall experience.

Ratings and Reviews

4.8 out of 5
8.3K Ratings

8.3K Ratings

ADS LIVE ! ,

Need Immediate Assistance

I just started using the Porte app. I have been very pleased with the app and it’s features! However today I have been locked out of my app since this morning! By the grace of God I was able to transfer my paycheck to my other account however this was my rent !! I spoke with 3 wonderful representatives however no one was able to assist me with transferring funds or even the ability to transfer funds through the phone system. I love the app however it is crucial that Porte have a back up method in place just in case the app crashes and we need to access funds from the app. I was not aware that i could only access my funds through the app and not go online through a browser. I was not aware I could not access services to my account like , transfer monies etc and I was not aware that customers service would not have the ability to help me access my account at ALL ! I was told I have to wait 2-3 business days and this matter has been escalated. I am devastated because I left Chase Bank for this app and now I understand the importance of choosing banking services. As a single mother this is not good.

Developer Response ,

Thank you for bringing this to our team’s attention. We aren’t able to locate your account in our system based on the details you’ve provided in your review but want to make sure this is addressed. Could you please contact our Customer Support team at (800) 267-7080 or support@cs.joinporte.com? We’ll do all we can to help!

its johny ,

Horrible experience

When I first opened my account, I didn’t experience any issues other than being unable to use Zelle or any other money transferring app. Recently my account somehow was compromised and money was withdrawn close so to $200 was taken. Keep in mind I don’t share my account information with anybody and only used it for everyday expenses. Getting a hold of a representative was extremely difficult, the phone number provided both online and on the app would ring and an automated recording would hang up on its own after asking for language preferences. When I finally got a hold of an agent, I had to call several times back; they immediately blocked my card with no option for temporary freezing, and left me with absolutely no money, I’ve tried generating a virtual card and it won’t even add to my Apple Pay so I can’t use it, I’ve tried linking 3 separate banks to transfer funds and only one worked but amazingly would not show up on the application leaving me still unable to use my money. The customer support offered little to no help, the only thing done for my situation was that a new card was ordered and the fraudulent transactions are currently being investigated which I was told could take up to 49 days, I’m left with no money and absolutely no type of access to my funds. Overall I would recommend opening an actual bank account so that you don’t have to face the same circumstances I currently find myself in.

Developer Response ,

its johny, we aren’t able to locate your account in our system based on the details you’ve provided in your review but want to make sure this is addressed. Could you please contact our Customer Support team at (800) 267-7080 or support@cs.joinporte.com? We’ll do all we can to help!

Stocker place ,

Mobile app, error messages

I have made several attempts to
Access my porte checking account by installing the port mobile app on my iPhone 13 Pro Max.
When I open the app and make attempts to enter email and password, an error messages appears on the screen of the mobile app
I tried again, and I had the same error message appear on the screen, indicating there is an issue with this app.
Try again later for the last four days I have had this issue.
When I call customer service representatives, they are not able to provide IT support.
No technical assistance is available through the customer service.
I have no way to monitor my checking account unless I call the number on the back of the debit card and they give me a instructions on how to create an account and the error message appeared on the screen of the app while I was on the phone with the Porte representative.
after several bad attempts trying to access my checking account through the Porte mobile app I have decided withdraw all of my funds from this checking account and never do business with Porte checking account ever again

Developer Response ,

Hi Stocker place! That’s not the experience we’d like you to have, and thank you for sharing your feedback with us. Our team is aware of the issue involving account login, and we expect to have the issue resolved soon. Thank you for your patience!

App Privacy

The developer, Populus Financial Group, Inc, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy.

Data Used to Track You

The following data may be used to track you across apps and websites owned by other companies:

  • Location
  • User Content
  • Identifiers
  • Usage Data
  • Diagnostics

Data Linked to You

The following data may be collected and linked to your identity:

  • Financial Info
  • Location
  • Contact Info
  • User Content
  • Identifiers
  • Usage Data
  • Diagnostics
  • Other Data

Privacy practices may vary, for example, based on the features you use or your age. Learn More

Supports

  • Wallet

    Get all of your passes, tickets, cards, and more in one place.

You Might Also Like

Flare Account
Finance
OXYGEN: Mobile Banking
Finance
Lili - Small Business Finances
Finance
Found: Business Banking
Finance
Restart - Mobile Banking App
Finance
Cogni - Mobile Banking
Finance