Screenshots

Description

Insurance that works when you do. Why pay for insurance by the year when you work by the job? With Zego, you get the flexibility to work and earn when you want.

Motor insurance:
Zego offers insurance for food delivery, courier and private hire drivers. With options that are as flexible as your work, you can choose from a range of policies, from hourly, to annual.
Only pay for the insurance you need. Choosing one of our hourly policies means you don’t have to pay for cover you’re not using. Your hours are sent to us directly from your work provider, so when you stop, so does the insurance.
Our annual Private Hire Insurance has been designed specifically with private hire and delivery work in mind - so you get all the cover you need to get on the road and start earning in one simple policy.

Download our app to receive a quote and get started.

Who’s talking about us:
- TrustPilot.com - “Excellent” rating 9.0 / 10
- TechCrunch - "Zego has set out to re-invent commercial insurance for self-employed people"
- Business Insider - "[Zego] thinks it has solved a costly problem for couriers."
- The Economist - "Couriers pay by the working hour."

Who we cover - we work alongside a growing range of work providers including:
Deliveroo
Uber Eats
Bubble
Quiqup
Stuart
Weengs
WeBringg
Canugo
+ many more

Legal Disclaimer:
Zego is a trading name of Extracover Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FRN: 757871). Extracover Limited is registered in England and Wales, No 10128841. Registered address: Techspace Shoreditch, 25 Luke Street, London, EC2A 4DS

What’s New

Version 3.35.2

Minor updates to improve the reliability of our app. Download to get started.

Ratings and Reviews

4.4 out of 5
289 Ratings

289 Ratings

5teph72945 ,

Easy to use, useful!

I work part time for deliveroo and love how easy it is to use Zego for insurance. Every time I’m working I’m covered and I don’t have to worry about it. App itself is so easy to use too!

Developer Response ,

Hi there,

Thanks for the review, we're glad you like the app and our service!

All the best, Aaron - Zego

SuperAlexu ,

Not to recommend / overcharging

Brilliant, now I understand why people complain about overcharging!!!

I used this company only for a week, still regretting. I paid them over £50 for less then 30h worked.

What they say over the phone about how they charge is not how they real charge you. I still don’t understand how they charge as even the answer with a drawing that they sent doesn’t make sense.
After closing my account and complaining for being charged outside my working hours, they offered me a good will £5 credit in Zego app, how funny is that? That shows how much attention they offer to complaints.

Decided to look in the market and for my surprise, all the other insurances companies gave me with SD and business less with at least £80 per month then only Zego add-on.

I saw comments that you can work for multiple companies in the same time and paying just one insurance, that is available for any company and in all honesty, how can you work for Uber and deliveroo in the same time? That is brain damaging to get the max out of everything.

I am real disappointed of the services provided by this company and wouldn’t recommend to anyone, unless they have a pleasure in getting ridiculous charges and overcharges.

No need to respond with generics Zego, you already did it through my complaint.

Thank you but no thank you, your services are well under the expectations and your costs, well over the market.

Developer Response ,

Hi there,

Thanks for the feedback. We use data provided by Deliveroo to insure you on a pay-as-you-go basis. We are transparent about how these charges work. For more information please check the following link:

https://zegocover.zendesk.com/hc/en-gb/articles/209041849-How-do-your-flexible-insurance-charges-work-UberEATS-and-Deliveroo-

I'm sorry to hear you are unhappy with the quotations you received. Your rate is set based on your personal information and every person's rate is individual.

If you would like to discuss further please feel free to give us a call on 020 3308 9800.

All the best,

Aaron - Zego

alchino21 ,

Over charging me and force me to do so

This company is over charging me by adding wrong hours and extra time and made me force the hours I work from my company I was working for despite telling them they got issues with there system I was forced to pay an increase price and no cap plus over charging me and adding hours I was told by the company to send in stuff when I should not be having the stress of this stuff they always been overcharging me from the very start

Thinking of different alternatives when this year insurance runs out hell no am I joining their insurance policies especially with the stress I have experienced after long days of work

Sorry but it’s true

Developer Response ,

Thank you for your feedback.

We are very sorry for any incorrect charges on your account and we apologise for any inconvenience that this may have caused. Our team do make sure to issue a refund for any extra hours as soon as possible so please get in touch if you feel that you have not been charged correctly.

Please let us know if you have any questions and we'll be happy to go through your charges with you. You can contact us at support@zego.com or on 020 3308 9800.

Information

Provider
Extracover Ltd
Size
37.7 MB
Category
Finance
Compatibility

Requires iOS 9.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod touch.

Languages

English

Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2016 Extracover Ltd
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    Up to six family members will be able to use this app with Family Sharing enabled.

You May Also Like