Screenshots

Description

Quick, simple and secure to use - WorldRemit is a better way to send money. We help our customers pay for hospital bills and tuition fees as well as sending money internationally with low fees and guaranteed exchange rates.

With WorldRemit your funds can be with family and friends in a matter of minutes.

Key Features & Benefits:

SEND MONEY, FAST
• From more than 50 countries to more than 150 countries worldwide
• Including the Nigeria, Ghana, India, Zimbabwe & Pakistan
• Our international partners include M-Pesa, EcoCash, MTN, Metrobank and many more

CONVENIENT
• Your transfer can be received as a bank deposit, cash pickup, mobile money or an airtime top-up
• Save your recipients to your contact list
• Identify and track where your money is at all times

LOW COST
• Guaranteed exchange rates with daily notifications
• Our low-cost fees are displayed upfront

TRANSFER WITH CONFIDENCE
• When your transfer is complete, you and the recipient receive an SMS or email alert
• Our industry-leading technology protects your money
• We’re approved by the FCA and licensed by government regulators around the world
• Our service has received 125,000+ 5-star reviews from happy customers

Need to transfer money abroad? Here’s how it works:

1. Choose your destination
2. Confirm the transfer service
3. Select how much you want to send
4. Add the recipient
5. Choose your payment method

Download now and get started. Please note:

Your ability to send money with WorldRemit depends on the country you live in. The app will display available services based on your location. Our app supports the same send and receive countries shown on our website.

For more information, please visit: https://www.worldremit.com/

Want to get in touch with us? Whether you have a question to ask or a problem to solve: https://www.worldremit.com/en/contact-us

What’s New

Version 3.104.0

We’re regularly trying to make improvements to the app with each release. This time we’ve fixed some annoying bugs and improved the performance of the app.

Ratings and Reviews

4.7 out of 5
65.2K Ratings

65.2K Ratings

mynickname234 ,

Zero support

I don’t understand why people are giving five stars. I cannot change my address or phone number!!!!!!!!! and there is no support without a transaction number. Conclusion: the equivalent of a fast food operation, if you don’t expect much you won’t be disappointed.
Another annoying detail is that the World Remit ‘Merchant’ category is inconsistent between countries, some are registered as ‘cash’ and some not consequently if your card has a cash limit and the payment is higher than your limit, it will fail even though you might be paying for products or services. This kind of detail reflects on the quality of the app.
Another detail.... it doesn’t work if you are using a VPN.... no explanation, just trail and error revealed that, another detail missed.

Developer Response ,

We understand this can be frustrating. We are working towards making this better. We would appreciate it if you could send us the details at https://www.worldremit.com/en/contact-us.

EssexMuscle ,

Poor!

I’ve only used this app 3 times whilst they had an offer of no fees for first 3 transactions. I was hoping for an app that allowed me to donate online rather than having to visit a shop in town (I’m slightly disabled and can’t get about easily). Two transactions went through with no problems but the third was rejected with no explanation. I emailed to provide identification but they’re not interested. If there’s a problem with the transaction, the least they can do is provide a reason that might help the customer in future. I’m deleting the app and will await the refund.

I’m not able to provide a customer number because you’ve disabled my app. I tried setting it up again with all the same details but an alternative email address and it was disabled once again. Without knowing the reason why, how can I know what, if anything, has been done incorrectly? I’ve been trying to send funds for charity purposes (there’s no option for saying this is the reason) but I’ve been unable to do so. I became slightly disabled in December so an app which meant I don’t have to travel to a money shop would have been ideal. But why cancel a third transaction to the same person? It just doesn’t make sense. I’ve had to make alternative arrangements at a time when I don’t need stress, just the ability to make a difference in the world made easier.

Developer Response ,

If this is still ongoing, please update your review with your customer number so that we can identify your account and resolve this Asap. Thanks.

shure2346 ,

No Genuine Reasons Why My Account Was Closed

I try to send money to a family member of mine for financial support the amount I sent was about £2600 the payment had gone through then I received an email asking me to call them. I called them straight away it took them 20mins to answer my call. I told the customer service guy the reason I was calling. And then he started asking some questions like the name of the person I was sending the money to, I told him the persons name, and this someone I have already been sending money to with world remit. He then asked me, how is he related to me I told him is a family friend, he then asked me how long I have known him for I respond all my life he is my childhood friend. He then asked me what is the money for I said it’s for financial support. Then I asked what’s the problem he said nothing his just trying to get information about the transaction I said ok no problem. Then he kept me on hold for another 10mins when he came back he said the transaction has been cancelled and my account closed. I asked why, he couldn’t give me a reasonable answer. I checked my email I was informed my account has been closed and that they will refund my debit card. I just don’t get, it seems like the customer service guy I spoke to just decided not to authorise the transaction based on his own discretion.

Developer Response ,

Hello shure2346,

We are sorry to hear that your account was disabled. I can assure you that the customer service guy you spoke with did not close your account at his own discretion. We have a review department that reviews all transactions as well as accounts and decides to close an account if it does not meet our approval criteria. However, if you think your account was closed in error, we can certainly take a look at it and see if we need to re-open it. Please provide us your Worldremit account number so we can assist you further.

Kind regards,

Worldremit

App Privacy

The developer, WorldRemit, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy.

Data Linked to You

The following data may be collected and linked to your identity:

  • Location
  • User Content
  • Identifiers
  • Usage Data

Data Not Linked to You

The following data may be collected but it is not linked to your identity:

  • Usage Data
  • Diagnostics

Privacy practices may vary based on, for example, the features you use or your age. Learn More

Supports

  • Wallet

    Get all of your passes, tickets, cards, and more in one place.

  • Family Sharing

    Up to six family members will be able to use this app with Family Sharing enabled.

Featured In

You Might Also Like