Screenshots

Description

Take command of your wireless service, anywhere at any time! The Straight Talk My Account App lets you manage most aspects of your wireless service right from your phone.

Here is how it works:
-Once downloaded, open the app and after agreeing with the End User License agreement, you will have the option to log in (if you already have a Straight Talk Account) or you can create an account by selecting Create an Account.
- Once logged in, you will be able to see your Service End Date, keep track of your Data Usage, refill your Airtime by selecting Buy Airtime or Add Airtime if you have an Airtime PIN.
-Other features include Auto-Refill Enrollment, Reserve management, Credit Card management, Adding or Deleting a Device from the Account, viewing your transaction history or you can use our retail locator.

Airtime PINs are located on the back of the Straight Talk Service Card. To read the PIN on the Straight Talk Service Card, simply locate the grey strip on the back of the card. Scratch off the gray strip in order to reveal the Service Card PIN.

Not a Straight Talk customer? Switch now! Visit us at http://www.straighttalk.com for more information

What’s New

Version 6.0

New and improved dashboard and stability improvements.

Ratings and Reviews

4.8 out of 5
131.6K Ratings

131.6K Ratings

McEwen, TN ,

Customer Service is not the best

Recently I upgraded my phone. I gave my old phone to my husband. When we tried to switch his straight talk service over to my old phone I was told it needed a new SIM card even though the phone was not really that old. We waited 3 days for it in the mail and when I called to have my husbands phone number switched over the guy I spoke to (he said his name was Ralph) kept asking me the same questions over and over and putting me on hold saying he needs to speak to his supervisor. I specifically told him that we wanted to keep my husbands number as it is on his business cards. Well over an hour goes by and I had to go to work. Ralph tells me it is taken care of and if we aren’t able to make a call just shut it off and back on. Well it did not work. We had been given a whole new number. It took two more calls to get it resolved. The 3rd rep I spoke to knew what she was doing and was able to fix it but she was very rude at the beginning of the conversation. I asked her to hold for a moment to put my dog out so I could hear her and she said rudely that she would only hold for 2 minutes. After being put on hold many, many times by 3 different reps for what should have been a simple phone swap. It made me so mad but it seemed clear that if I didn’t act super nice she wouldn’t help me. I love my new phone and I love straight talks prices but I hate EVERY time I have to call in.

chris1460 ,

Much better options, customer service is a joke

We had a problem with the SIM card after spending 45 dollars on a prepaid package. The person at straight talk had no idea after an hour on the phone, the manager of electronics had no idea but acted as he did and referred us to some guy that had a kiosk in the store selling what we found out were overpriced, used phones. He was able to figure out the SIM card. We, throughout a week or two had three more calls with straight talk. They troubleshooted the same way as all previous, they did not listen to any relevant information we had to provide. After 4 collective hours on the phone with them giving us the runaround, we had enough and asked for our money back. As you could expect they said it wasn’t possible and told us to buy a new phone and they would “guarantee” it would work, with no actual guarantee. We asked for a refund, asked to send one of their “50 dollar phones,” and naturally, nothing but excuses and words of impossibility. They don’t have to have customer service, act like they care when they don’t, they’re generally not that bright and have no idea what they’re talking about even in regards to the product they represent. I recommend going with sprint or having a group plan to lower cost instead. This company is a bigger joke as a whole than their customer service branch.

Developer Response ,

Hi chris1460. Thank you for your review. We're sorry to hear you had such a frustrating experience, but we really appreciate you bringing this issue to our attention. This is very concerning to hear and we never want you to feel this way. Let's get to the bottom of what's going on for you and make sure you have the correct information. Please chat with us at http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. We will be glad to hear from you! ^Katrina

TreNec17 ,

Junk!!! 😡😷

Update: After my initial review I received an email from Frank directing me to a link to chat support to make things right. My initial to response after reading it was to trash it because it probably was another waste of time and effort and probably still wouldn’t get me nowhere. I thought better of it and gave it a shot anyway because I’m paying for a service that I can’t use and this has been going on for at least a year and now I have a new laptop I can’t connect my hotspot I’m paying for to. I followed Frank’s advice and link he provided to relive this nightmare again and was stopped dead in my tracks again. Now Fredy kept me staring at the screen waiting and waiting to finally tell me there’s nothing there anyone can do about the issues I’m having to call on a different phone and he couldn’t find no notes from Frank in reference to why I was there nor did he seem the slightest bit interested in making something right! 😡😡 This is totally insane!! I kid you not I’m not spending another dime on this trashy service as of the next billing cycle these clowns has got to go and guess what? I’m taking my husbands service with me too and don’t waste your time trying to stop me!! And thanks Frank for once again wasting my time! 🙄😡🤮

Developer Response ,

Hi TreNec17 . We are sorry for the trouble that you have encountered. We understand that your previous experience was unpleasant and we want to make it right for you. Please copy this link http://bit.ly/2CuBvXO and paste it on a new window for chat support. You may also text HELP to 611611. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. ^Frank

Information

Seller
Tracfone Wireless Inc.
Size
106.1 MB
Category
Utilities
Compatibility

Requires iOS 11.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Languages

English

Age Rating
4+
Copyright
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

More By This Developer

You May Also Like