Smart Start now offers a convenient, easy-to-use app that allows you to create or manage your alcohol monitoring account directly from your phone! Make a payment, purchase an unlock code, find a service center nearby, or even become a Smart Start client in minutes. Whether you use the Ignition Interlock Device or the SMART Mobile device, you can manage your account right from the app.
Existing Clients
Stay in control of all of your accounts from anywhere! With the full range of account management tools, the Smart Start Client Portal makes it easy to stay on top of your alcohol monitoring account and your continued success with your device.
•Make a payment
•Add or delete payment methods
•View payment history
•Purchase an unlock code
•Manage auto payment
•Add a note to your account
•Upload documents to your account
•Update account/profile information
•Receive account notifications
•Manage communication preferences (newsletters, special offers, updates, etc.)
•Add additional accounts (Ignition Interlock, SMART Mobile)
New Clients
Not a Smart Start client? The Client Portal app makes it easy to enroll and can even save you time at your installation appointment! Using the app, you can schedule an installation appointment, fill out any required forms, upload any required documents, and even review the training material all before your appointment!
•Select a date and time for the installation
•Pick a convenient installation location
•Set up installation appointment reminders via email, text or phone
•Upload required documents
•Watch helpful training videos
The app fails to notify when payment is due. The payment is monthly, but MULTIPLE times it would tell me my next payment was due in two months. Besides that, I did however One Time let it slip my mind that I had to pay, and the app NEVER NOTIFIED ME OF THE UPCOMING PAYMENT, even though for other months they would notify me within a week of the payment. The app is unreliable. And obviously the monthly fee of 150$ is RIDICULOUSLY unnecessary.Customer service is terrible, I “missed a test” because I walked away from my car for a few minutes to let it defrost, but I came back in and blew for the machine and PASSED and it still notified me my car would be locked out in 4 days, despite proving it wrong by immediately PASSING THE TEST AND THEN DRIVING. Called multiple times to sort it out and no one has ever answered, on hold for hours at a time even though I called during their regular hours. Terrible service, unreliable app, and wallet gauging that borders on extortion
broken device
noelita4444
My device is not shutting off every time I shut my engine off and has given me 3 false violations. When I called they said that I had to pay and to fill out an incident report, when I filled it out they responded that I needed to wait 15 seconds to exit the car in case it asks for a final test. I’ve sat in my car for TEN MINUTES and it doesn’t shut off. I am so mad because customer service does not care and then when you fill out the report they accuse you of not being intelligent enough to operate the device. It’s a scam because they know we need the device in our car to drive and they don’t care because they’re making money off these violations. I am very unhappy with this company. Corrupt.
Developer Response
Hello noelita4444,We’re truly sorry you’ve had to deal with this, especially after taking the time to contact our team and submit an Incident Report. We understand how upsetting it must be to experience ongoing device concerns and feel that your concerns weren’t fully heard. This is not the experience we aim for. Please call us at 800-831-3299 and request that your case be escalated so our team can review the device behavior and reported violations more closely and help determine the next steps.
Always having problems!!
no rainbow
I had the wires checked and cord changed and still restarts when you move it after blowing and you have to wait again to turn on again! Now i had modular changed because it was bad and took 2 hrs to calibrate it because pictures were never downloaded for months! To make things worse the next morning Nothing! I had to have it towed and lost a days pay of work because no ride and now tow charge and program calling me thinking i did something to it..🤬🤬 no rainbow
The worst
The Chowz
This doesn’t work!! It won’t accept your information and then it goes back to the beginning and you enter your information and it duplicates the same incomplete information!!Customer service is terrible! On hold for hours! Then when you get a hold of the customer service they cannot help or they hang up on you and you have to call back and wait for 2 hours again for them to not be able to fix your problems!! WHY IS THIS APP SO TERRIBLY BAD! THE COMPANY NEEDS TO FIX THIS BECAUSE WE ARE STUCK USING IT AND HAVE NO CHOICES TO CHANGE COMPANIES!!!!!
The app can now display important service and emergency alerts, and this release fixes several reported crashes and visual glitches in the mobile apps. To comply with new state age-requirement laws, the app may now confirm at first launch that you meet the 18+ age requirement, using your device's built-in age settings — this happens only once at sign-in, and no age information is ever stored or shared.
Version 5.2.0
The developer, Smart Start, Inc, indicated that the app’s privacy practices may include handling of data as described below. For more information, see the developer’s privacy policy .
Data Linked to You
The following data may be collected and linked to your identity:
Purchases
Financial Info
Location
Contact Info
User Content
Identifiers
Usage Data
Diagnostics
Privacy practices may vary, for example, based on the features you use or your age. Learn More
Accessibility
The developer has not yet indicated which accessibility features this app supports. Learn More